Ge ditt hem en storstädning!

Kontakta vårt städteam i Linköping – så ser vi till att ditt hem blir noggrant och grundligt storstädat. Lämna dina uppgifter för kostnadsfri offert!

  • Lågt, fast pris
  • Flexibla tider
  • Nöjd kund-garanti

Alltid lågt pris!

Städfirma & storstädning i Linköping

Storstädning med garanti. Vi lämnar alltid garanti på storstädningen vilket gör att eventuella invändningar som kan dyka upp vid besiktningstillfället åtgärdas snarast av oss.

Kundtjänst i världsklass

Vi svarar i snitt på 12 sek när du ringer vår växel, och svarar snabbt på mejl.

7 dagars garantitid

Din trygghet är viktig för oss! Därför erbjuder vi en generös garantitid på ditt storstäd.

Certifierade bolag

Noggrant kontrollerade och utvalda företag för att säkerställa hög kvalitet.

50% avdrag direkt på fakturan

När du köper hushållsnära tjänster av Bettys får du alltid 50% skattereduktion på hela arbetskostnaden. Du behöver inte göra något själv, vi gör avdraget på fakturan.

”Briljant städ! Snabb och effektivt utan något slarv. Bra kommunikation och inga konstigheter. Rekommenderas!”

Sebastian E, 5/5 stjärnor, Google plus

”Jag har upplevt en alldeles utomordentlig service, närhet och ett fint ompysslande av själva städpersonalen! Rekommenderas!”

Mette B, 5/5 stjärnor, Google plus

”Vi är mycket nöjda med Bettys Städ! De har en mycket bra kundservice, är seriösa, professionella och städpersonalen har en yrkesstolthet. Det är rent och fint när vi kommer hem vilket underlättar vår vardag mycket. Rekommenderar starkt Bettys till alla.”

Em L, 5/5 stjärnor, RECO.se

Vill du ha hjälp med storstädning?

Slipp stressen! Boka din storstädning med Bettys, marknadens mest prisvärda storstädning med garanti.

  • Lågt, fast pris
  • Flexibla tider
  • Nöjd kund-garanti

Alltid lågt pris!

Städfirma & Storstädning i Linköping

  • Att anlita oss på Bettys innebär att du får högklassig storstädning utan kompromisser.
  • Vi erbjuder marknadens absolut bästa priser.
  • Genom snabb och personlig kundservice, en generös nöjd kund-garanti och positiv inställning med kunden i fokus, har vi vuxit till en av Sveriges mest anlitade bolag för storstädning .
  • Idag rekommenderar 9 av 10 kunder oss till andra, vilket vi är väldigt stolta över.
  • Välkommen till oss på Bettys i Linköping, du också!

Så fungerar Bettys – Storstädning

  • Bettys storstädning är en plattform där vi samlar Sveriges städbolag som utför storstädning i olika städer.
    Du köper enkelt städtjänsterna via vår plattform.
  • Vi hjälper både dig som kund och våra anslutna städbolag att göra din kundupplevelse till den bästa möjliga.
  • Alla bolag som är anslutna till Bettys plattform genomgår olika typer av kontroller. Kontrollerna genomförs när bolagen ansluter sig till vår plattform, men sker också med löpande intervall.
  • Via Bettys kan du boka storstädning i mer än 10 av Sveriges största städer i dagsläget. Använd formuläret på hemsidan för att få en kostnadsfri offert på ditt uppdrag. Det tar en minut och offerten kommer direkt till din mejl.

Detta ingår i vår storstädning

Städning av samtliga rum

  • Skakning av små mattor, om möjligheten finns.
  • Moppning av golv.
  • Putsning av speglar.
  • Papperskorgar tömmes.
  • Dammtorkning av prydnadssaker, hyllor och tavlor i lämplig höjd.
  • Möbler och lampor dammas av.
  • Golv, mattor samt klädda och stoppade möbler dammsugs.
  • Golvlister, dörrar, karmar, kontakter, fria ytor, och ytor högt upp –exempelvis ovanpå garderober och skåp – torkas av.

Rengöring av kök

  • Disk- och köksbänk, spis och kakel rengörs.
  • Där sopbehållare finns, rengörs dessa utrymmen.
  • Köksluckor och köksskåp avtorkas utvändigt.
  • Avtorkning av vitvaror och fläkt.

Städning av badrum och toaletter

  • Torkning av badrumsskåpet.
  • Rengöring av kran och handfat.
  • Torkning av väggarna.
  • Rengöring av badkar och dusch samt toaletten.
  • Rengöring av vitvarors utsida.

RUT-avdrag

Tjänsten storstädning ingår i skattereduktionen för hushållsnära tjänster så du betalar bara 50% av kostnaden, direkt på fakturan. Läs mer om RUT och RUT-avdrag här.

Nöjd kund-garanti

Vår garanti innebär att vi åtgärdar det i vårt storstäd som du inte är nöjd med. Reklamationer måste anmälas till oss inom tre arbetsdagar från städtillfället. Du kan läsa mer här.

Bra att tänka på innan vi besöker dig

  • Plocka helst undan kläder, leksaker, disk och andra lösa ting så att vi kan göra ditt hem riktigt fräscht och snyggt och på ett effektivt sätt.

Tveka in på att kontakta oss om du har frågor!

Har du ytterligare frågor om flyttstäd eller vår övriga service? Då är du varmt välkommen att mejla
eller ringa vår kundtjänst, eller lämna dina kontaktuppgifter på hemsidan så kontaktar vi dig.

Kundtjänst Linköping

010-330 30 95 info@bettysstad.se

Så fungerar vår storstädning

Hur fungerar tjänsten?

Bettys är en trygg partner som kopplar ihop kunder och operatörer av hushållsnära tjänster över nästan hela Sverige. Du köper tjänsterna via oss och vi hjälper såväl dig som kund som städbolagen att göra kundupplevelsen så bra som möjligt.

Hur kvalitétssäkrar ni städningen?

Samtliga av städbolagen som går under vår flagg kontrolleras noggrant vad gäller innehavande av F-skatt, att bolagen är momsregistrerade samt betalar arbetsgivaravgifter. Vi kontrollerar även kontinuerligt kvalitén på utförda uppdrag så att bolagen levererar tjänsten i enlighet med uppdragsbeskrivningen. Vi kräver också in giltiga försäkringsbrev så att du som kund kan vara trygg när vi utför tjänsten i ditt hem.

Är Bettys och de anslutna bolagen försäkrade?

Alla bolag som ansluter sig till Bettys måste skicka in giltigt försäkringsbrev som godkänns av oss på Bettys för att få börja utföra uppdrag. Vi kräver sedan in dessa årligen för att kunna garantera en trygghet för dig som kund om något mot förmodan skulle hända.

Vilka frågor ska jag ställa till er på Bettys och vilka frågor ska jag ställa direkt mot städbolagen?

Du är välkommen att ställa alla frågor till vår kundtjänst. Vi finns till för att underlätta för såväl dig som kund som för städbolagen och ser gärna att du kontaktar oss med alla frågor och funderingar som dyker upp.

Hur kollar ni upp städbolagen som ansluter sig till Bettys?

Innan ett städbolag börjar utföra uppdrag under vår flagg kräver vi dels in försäkringsbrev från bolaget och dels så kräver vi ut siffror från Skatteverket om arbetsgivaravgifter, moms och skatter. Detta för att branschen överlag har utmaningar med aktörer som inte sköter sina åtaganden enligt lag och vi vill göra det enkelt för dig som kund att välja rätt när du letar efter städbolag.

Är ni försäkrade, exempelvis om något skulle gå sönder?

Vi har full försäkring som täcker eventuella skador på egendom. Vill du se kopia av försäkringsbrev eller liknande så är du välkommen att ta kontakt med vår kundtjänst.

Åker ni ut och tittar på bostaden innan städningen ska utföras?

I de allra flesta fallen kan vi ge dig ett fast pris utan att behöva åka ut och titta på uppdraget innan. Det kan vi göra tack vare vår gedigna erfarenhet av städning för privatpersoner. Om du vill att vi kommer ut och tittar på bostaden innan så kan vi självklart lösa det.

Hur långt i förväg måste jag boka en storstädning?

För att få en garanterad tid rekommenderar vi att du bokar ditt städuppdrag så tidigt som möjligt. Väldigt ofta kan vi även ta akutstädningar. Sista veckan varje månad är det i regel högt tryck vilket innebär att vi kan bli fullbokade. Då är det bra med framförhållning. Vid akutstäd är det alltid enklast att ringa oss!

Ingår fönsterputsning vid storstädning?

Ja, det ingår alltid om det inte krävs skylift eller säkerhetsanordning. Vid kyla och vintertid kan det vara svårt att fullgöra fönsterputsningen men då tar vi alltid en dialog med dig som kund.

Vad ska jag tänka på innan städningen ska påbörjas?

Förutom att tömma bostaden på möbler och saker, vill vi att du stänger av och frostar av kyl & frys. Glöm inte att dra fram vitvaror som kyl/frys, spis och/eller tvättmaskin/torktumlare, om du vill att vi ska rengöra bakom dessa. På grund av skaderisken drar vi inte fram några vitvaror när vi är på plats. Detta då vi inte kan garantera att vi har möjlighet att dra ut vitvarorna själva. Finns det ett badkar med en front, vänligen demontera fronten innan vi kommer.

Hur fungerar det med nyckelöverlämning?

Om möjligt, ser vi gärna att du finns på plats för att låsa upp vid avtalad starttid. Du kan sedan göra upp med personalen på plats hur de ska låsa efter sig. Om du eller någon annan inte har möjlighet att möta upp, vänligen kontakta vår kundsupport så får vi tillsammans titta på alternativa möjligheter. Vanligast är då att du gömmer nyckeln ute eller ber en granne låsa upp. Du kan även ge oss nyckeln några dagar innan uppdraget börjar.

Varför behöver ni mitt personnummer vid bokning?

Vi använder personnumret för att kunna genomföra ansökan om Rut-avdraget.

När blir städningen färdig?

Vi blir alltid klara samma dag med en storstädning om inget annat är överenskommet. Vi kan ha svårt att svara på exakt tid under dagen som städningen beräknas bli färdig. Vi räknar alltid med att få en heldag på oss (08:00-23:59) om inget annat är överenskommet.

När kan jag boka en besiktning av städningen?

Vi avråder från att boka in städbesiktningen samma dag som städdagen och rekommenderar att ni bokar in besiktningen till dagen efter städningen samt i god tid innan nästa person ska flytta in i bostaden. Vi närvarar normalt inte vid besiktningen om inte det är överenskommet och fungerar tidsmässigt med städpersonalens planering.

Vad gäller vid nikotinskadade bostäder och sanering av bostad?

Nikotinskadade eller saneringsklassade bostäder ingår ej i en vanlig storstädning. Du får gärna ta kontakt med vår kundtjänst om du vill veta mer om dessa tjänster.

Visa fler